Belangrijkste kenmerken
Model: 911
Uitvoering: 3.6 Coupé Turbo
Bouwjaar: 2001
Kilometerstand: 78.123 km
Vermogen: 309kW / 420PK
Koppel: 560 Nm
Carrosserie: Coupé
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
BTW/Marge: Marge
DBS Automotive prijs
Totaalprijs: € 69.950,-
Kosten rijklaar maken in overleg.
Brochure aanvragenVraag offerte aan
Lease aanvraag
Opties & accessoires
Model: 911
Uitvoering: 3.6 Coupé Turbo
Bouwjaar: 2001
Kilometerstand: 78.123 km
Vermogen: 309kW / 420PK
Koppel: 560 Nm
Carrosserie: Coupé
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Verbruik gecomb.: 12,9 km/l
Motorinhoud: 3600 cc
Energielabel: G
Versnellingen: 6
CO2-uitstoot: 294 g/km
Topsnelheid: 307 km/u
Acceleratie 0-100: 4,20 sec
Massa: 1.540 kg
Aandrijving: 4WD
Brandstoftank: 64 liter
Bereik: 472 km
Regensensor: Ja
Sportonderstel: Ja
Voor-en achterspoiler: Ja
Interieur
Aantal personen: 4
Kleur interieur: Zwart
Bekleding: Leder
Stuur: Leder
Voorstoelen: El. verst.
Stoelen: Sportstoelen
Voorstoelen: Verwarmd
Lendesteunen: Ja
Achterbank: Ja
Schuif-kanteldak: Elektr.
Raambed. voor: Elektr.
Ramen: Warmtewerend getint glas
Binnenspiegel: Aut. dimmend
Boordcomputer: Ja
Cruise Control: Ja
Stuurbekrachtiging: Ja
Climate control: Ja
Airconditioning: Ja
Airco: Aut.
Accenten: Alu. inter. afwerking
Exterieur
Kleur: Rood
Velgen: 18" LM velgen
Buitensp.: Elektr. + verw. + aut. dim.
Voorlichten: Xenon
Dimlichten: Aut.
Mistlampen: Ja
Koplampreiniging: Ja
Parkeersensoren: Voor en achter
Infotainment
Autotelefoonvoorbereiding: Ja
Autotelefoon: Ja
CD-wisselaar: Ja
Audio-navigatiesysteem: Ja
Navigatie: Porsche Navigatie (PCM)
Veiligheid
Startblokkering: Ja
ABS: Ja
ESP: Ja
Vergr.: C.deurv. met afst.bed.
Bestuurdersairbag: Ja
Passagiersairbag: Ja
Zij airbag(s) v.: Ja
Aanvullende informatie
Historie Porsche 911 Turbo
Het verhaal van de 911 Turbo begon in 1974, toen de ingenieurs van Porsche een turboblok in de achterkant van een G-model monteerden en hem de naam ‘930’ gaven. De auto werd verbreed en kreeg een enorme achterspoiler, voorzien van een luchtrooster. Deze spoiler zorgt ervoor dat tijdens het rijden de motor gekoeld wordt, door de lucht die over de 911 glijdt naar de motorruimte te voeren. Met 275 pk op de achterwielen en nauwelijks veiligheidssystemen was de eerste Turbo een zeer uitdagende auto, die menig bestuurder een deuk in zijn ego gegeven heeft. Het is een echte, pure sportwagen, die op de limiet alleen bereden kan worden door bedreven bestuurders.
In navolging van de 930, de 964 en de 993 kwam Porsche in 1998 met de 996. Dit model is vooral te herkennen aan zijn afwijkende verlichting, want het is de enige generatie van de 911 die géén ronde koplampen heeft. In 2000 was het tijd voor de krachtigste versie: de Turbo. Aangedreven door een 3.6 liter zescilinder met 420 pk kan de auto in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren, terwijl hij pas stopt met versnellen bij een topsnelheid van 305 km/h. De Turbo is daarnaast 6 centimeter breder dan de ‘gewone’ 996, hij beschikt over bi-xenon koplampen én heeft een vaste achterspoiler. Schakelen gebeurt met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een vijftraps Tiptronic automaat.
De configuratie
Dit rode exemplaar van de 996 Turbo is voorzien van de felbegeerde handgeschakelde versnellingsbak. Zijn rijgedrag is ongeëvenaard dankzij permanente vierwielaandrijving, terwijl de grote turbo op de zescilinder ervoor zorgt dat dit een serieus snelle auto is. Hij heeft overal uitmuntende grip en bijt niet terug zoals een oude 911 dat wel doet. Maar het blijft natuurlijk een Porsche. Dat maakt dat de rode coupé lekker stuurt en zich goed laat plaatsen dankzij het verfijnde sportonderstel, maar dat alleen de betere bestuurders deze auto écht laten excelleren.
Het zwarte, driespaaks sportstuur ligt lekker in de hand en geeft u goede feedback over wat de voorwielen van de 911 doen. Dit betrekt u als bestuurder beter bij het rijden en draagt bij aan de ultieme sportwagen-beleving. De elektrisch verstelbare én verwarmbare sportstoelen houden u stevig vast bij een sportieve rijstijl, terwijl ze ook comfort bieden tijdens een wat langere rit. Zowel de stoelen als het stuur zijn bekleed met zwart leer, evenals de deurpanelen.
Het elektrische schuif-kanteldak zorgt voor wat meer licht in het interieur, terwijl de 911 achter getint en warmtewerend glas heeft zodat het niet te warm wordt in de auto. Mocht de temperatuur toch wat oplopen, dan beschikt de rode Turbo over airconditioning. Op de vrij kleine achterbank kunt u tassen en andere spullen kwijt, of eventueel uw kinderen.
Als u om de auto heen loopt, springen de 18 inch lichtmetalen wielen direct in het oog. Deze set is speciaal ontworpen voor de 996 Turbo, waardoor het uiterlijk van deze Porsche volledig origineel is. Ook aan de buitenzijde heeft de auto een aantal opties. Zo zijn de buitenspiegels elektrisch inklapbaar en automatisch dimmend, zorgen de xenon koplampen voor verlichting en maken de parkeersensoren aan de voor- en achterkant het eenvoudiger om de Porsche te parkeren. Van alle gemakken voorzien, zeker voor een auto uit 2001.
Zeldzaam
Deze specifieke 911 Turbo is dankzij zijn configuratie en staat een zeldzaam exemplaar. De fraaie rode lakkleur is op speciaal verzoek van de eerste eigenaar besteld bij Porsche, evenals de rode gordels en de Porsche-wapens in de hoofdsteunen van de sportstoelen. Een unieke samenstelling, want er staan in Europa zeer weinig rode 996 Turbo’s te koop. En de exemplaren die er zijn, beschikken niet over de speciale interieur-opties die deze auto wel heeft. Een configuratie die exact hetzelfde is als deze zult u dus niet snel tegenkomen.
Over deze Porsche 911 Turbo
De auto verkeert in nieuwstaat, want zelfs de lak is aantoonbaar 100% origineel. Het interieur is eveneens in een prachtige staat, mede omdat de Porsche slechts 78.123 kilometer heeft gereden. Deze 996 is bij verschillende Porsche-dealers en -specialisten geweest die unaniem aangeven dat de auto in exceptionele staat verkeert en zijn vraagprijs absoluut waard is. De volledige historie is bekend, alle documentatie van de auto is aanwezig. Ook de witte sticker met alle codes en het geboortecertificaat zitten nog bij deze Turbo. De Porsche is in 2001 nieuw gekocht door de huidige eigenaar. In opdracht van deze eigenaar mogen wij de 911 nu verkopen.
Om hem zo goed mogelijk te bewaren, wordt er in de wintermaanden (oktober tot en met maart) niet mee gereden en staat de Porsche in een verwarmde, droge garage aan de druppellader. In de zomermaanden komt de 996 soms wel buiten, maar alleen als het mooi weer is. Dus niet met regen, kou of andere weersomstandigheden die afbreuk kunnen doen aan de fraaie staat waarin deze Porsche zich bevindt. In 2019 is de auto voorzien van een beschermende coating, die ervoor zorgt dat de mooie staat van de lak behouden blijft. Een proefrit is, in verband met de unieke staat van deze 911 Turbo, uitsluitend op afspraak mogelijk.
Afspraak maken?
Heeft u een vraag over deze auto? Of wilt u een afspraak maken voor het bezichtigen van deze auto of voor het maken van een proefrit? Neem vrijblijvend contact op met Daryl Baars, onze collectie specialist.
Daryl Baars
Collectie specialist
Bel rechtstreeks:
+31 (0)6 – 15 92 60 01
Mail rechtstreeks:
daryl@dbs-automotive.nl