MENU
Ferrari 328 GTS

Ferrari 328 GTS

328 GTS

De iconische Ferrari 328 GTS ontworpen door Leonardo Fioravanti. Het ontwerp van de 308 is bekend geworden dankzij de serie Magnum PI met Tom Selleck in de jaren ’80. De 328 is de variant met Targa-dak die hier op volgde. Deze sportieve (lees snelle), klassieke sportwagen is in het bezit van de 2e eigenaar. Volledig origineel. Volledige historie bekend, documentatie ter inzage.

Alle specificaties

Belangrijkste kenmerken

Model: 328

Uitvoering: GTS

Bouwjaar: 1987

Kilometerstand: 34.051 km

Vermogen: 199 kW / 271 pk

Koppel: 304 Nm

Carrosserie: Carbriolet

Transmissie: Handgeschakeld

Brandstof: Benzine

BTW/Marge: Marge

DBS Automotive prijs

Totaalprijs: € 92.950,-

Kosten rijklaar maken in overleg.

Stel uw vraag

Vraag offerte aan
Lease aanvraag

Opties & accessoires

Model: 328

Uitvoering: GTS

Bouwjaar: 1987

Kilometerstand: 34.051 km

Vermogen: 199 kW / 271 pk

Koppel: 304 Nm

Carrosserie: Carbriolet

Transmissie: Handgeschakeld

Brandstof: Benzine

Verbruik gecomb.: 7.1 km/l

Motorinhoud: 3185 cc

Versnellingen: 5

Topsnelheid: 263 km/h

Acceleratie 0-100: 6,40 sec

Massa: 1290 kg

Aandrijving: Achterwiel

Brandstoftank: 74 liter

Bereik: 526 km

Interieur

Aantal personen: 2

Kleur interieur: Wit

Bekleding: Leder

Dak: Wegklapb.

Raambed.: Elektr.

Exterieur

Kleur exterieur: Wit

Velgen: 16" LM

Infotainment

Radio: Radio/CD-speler

Aanvullende informatie

Historie

Het is 1975 als Ferrari op de Paris Motor Show de 308 GTB presenteert. De auto geldt als opvolger van de Dino 246 en komt als aanvulling op de door Bertone getekende Dino 308 GT4. De Ferrari wordt aangedreven door een 2.9 liter V8 die, mede dankzij vier Weber-carburateurs, 255 paardenkrachten levert. De door Pininfarina ontworpen carrosserie werd gebouwd door Carrozzeria Scaglietti en is volledig opgetrokken uit glass-reinforced plastic, waardoor de 308 slechts 1050 kilogram weegt. In 1977 volgde een 308 met targadak, die de naam GTS krijgt.

In 1985, tien jaar na de presentatie van de 308, komt Ferrari met de 328. De auto is gebaseerd op de techniek van de 308, maar heeft een aantal aanpassingen aan zijn carrosserie. De belangrijkste wijziging is echter de aandrijflijn. De V8 werd vergroot naar 3.2 liter en produceert daardoor 270 pk. De 328 ontleent zijn naam aan het motorblok: een 3.2 liter 8-cilinder.

È una bella macchina

Hoewel Enzo Ferrari ooit met de kleur geel begon als een verwijzing naar zijn geboorteplaats Modena, werd de bekendste kleur van Ferrari uiteindelijk rosso corsa (letterlijk vertaald: racerood). Dit heeft er alles mee te maken dat de racekleur van Italië in die tijd rood was en men alleen mocht racen in de kleur van hun eigen land. Mede door de iconische rode kleur werd ook de 328 GTS vaak in deze tint besteld. Dit exemplaar is echter net wat specialer, doordat hij origineel in het wit is geleverd. Deze onalledaagse kleur is vrij uniek op een Ferrari 328, en staat de auto prachtig.

Een echte Ferrari hoort niet alleen fraai, maar ook sportief te zijn. Dat zit bij deze auto wel goed. De 328 is ook vandaag de dag nog een snelle auto en bezit alle eigenschappen van een (klassieke) sportwagen. De prachtige versnellingspook is ‘open gated’, wat inhoudt dat de pook niet bedekt is met leer, maar een dubbel H-patroon heeft. Het betreft een zogenaamde dog-leg versnellingsbak, waardoor de eerste versnelling links onderin zit in plaats van linksboven. Dit heeft alles te maken met de racerij, waar men vaak gebruik maakt van de tweede en derde versnelling. Door deze boven elkaar te plaatsen kan de bestuurder met één vloeiende beweging de auto van zijn twee naar zijn drie schakelen, of andersom. Een leuke knipoog naar de rijke race-historie van het merk uit Maranello.

Het stuurgevoel is stevig op lage snelheid, omdat de 328 geen stuurbekrachtiging heeft. Dit betekent dat de bestuurder nog echt zal moeten werken in deze auto, precies zoals het in een oudere sportwagen hoort. Het rauwe geluid van de V8 maakt de ervaring helemaal af. Rijden in een 328 is fysiek, analoog en vergt wat concentratie, maar het is de fantastische rijervaring meer dan waard.

Gekoesterd door echte liefhebbers

Deze bella macchina verliet in 1987 de poorten van de fabriek in Maranello, om afgeleverd te worden in de Verenigde Emiraten. In 2001 heeft een liefhebber de 328 naar Nederland geïmporteerd, waardoor hij de tweede eigenaar van deze fraaie Ferrari is geworden. De volledige historie van de auto is bekend en alle documentatie is aanwezig ter inzage. De Ferrari staat warm en droog in een schuur en er wordt niet dagelijks met de auto gereden. Het is een echte liefhebbersauto die door de jaren heen gekoesterd is. De kilometerstand bedraagt hierdoor slechts 34.051 kilometer en is dankzij de documentatie ook aantoonbaar.

Een 328 GTS begint langzamerhand steeds meer waard te worden. Deze auto biedt u dus een leuke kans om uw geld op een bijzondere manier te beleggen, middels het bezit van deze rasechte Italiaan. Doordat de auto goed is onderhouden, kan er prima mee gereden worden. Zo kunt u dus genieten van uw geld en het tegelijkertijd meer waard zien worden.

Proefrit maken
Vraag offerte aan
Lease aanvraag

Afspraak maken?

Heeft u een vraag over deze auto? Of wilt u een afspraak maken voor het bezichtigen van deze auto of voor het maken van een proefrit? Neem vrijblijvend contact op met Daryl Baars, onze collectie specialist.

Daryl Baars Collectie specialist

Daryl Baars
Collectie specialist

Bel rechtstreeks:
+31 (0)6 – 15 92 60 01

Mail rechtstreeks:
daryl@dbs-automotive.nl

Contactformulier

  • In ons privacybeleid leest u hoe we de gegevens uit dit formulier verwerken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Daryl Baars

Liefhebberij wordt passie

Ook uw hart klopt – net als het onze – wat sneller van exclusieve auto’s. Het is meer dan een liefhebberij, dit is nou passie. De reden van bestaan van DBS Automotive – Exclusieve automakelaar. Wij helpen u uw auto in het luxe segment kopen, verkopen of vinden.